یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۵:۱۷

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:
وزارت نفت، نقش پر رنگ‌تری در قرارداد با دانشگاه‌ها ایفا کند

باشگاه خبری فراساحل: شرکت ملی نفت ایران در شرکت‌های تابعه برای هدایت فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهشی باید نقش پررنگ‌تری داشته باشد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز (شنبه، ٢٨ فروردین ماه) در همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی» و در پنل «مزیت‌های اقتصاد مقاومتی در بلندمدت در اقتصاد دانش بنیان نفت» با بیان این مطلب گفت: نمایندگان وزارت نفت باید در کمیته‌های اصلی شرکت‌های تابعه حضور داشته و شیوه انجام کار را مشابه با استانداردهای فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهشی هدایت کنند.


وی درباره اقدام‌های صورت گرفته در وزارت نفت از سوی دانشگاه‌ها افزود: کارگروه نفت و انرژی در معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دانشگاه‌های مجری و برخی از صاحبنظران این حوزه و  دبیرخانه مدیریت کلان پروژه‌های نفتی به منظور تسهیل روابط و و تسریع در امور اجرای پروژه‌های همکاری مشترک تشکیل شد. معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: هماهنگی با دانشگاه‌های طرف قرارداد به منظور ایجاد شبکه‌ای با هدف به اشتراک‌گذاری توانمندی‌های علمی و فنی برای هم افزایی و کاهش هزینه‌های اجرای طرح، پیگیری و بررسی برای اعطای مجوز تاسیس پژوهشکده ازدیاد برداشت به دانشگاه‌های طرف قرارداد از جمله اقدام‌های انجام شده در وزارت نفت بود.


احمدی، تشکیل ساختار سازمانی طرح توسعه فناوری‌های ازدیاد برداشت و بهینه سازی تولید از میدان‌های شامل بخش‌های اجرایی، عملیاتی و پشتیبانی در دانشگاه‌ها، تهیه نقشه راه توسعه فناوری ازدیاد برداشت و بهینه‌سازی برای دستیابی به اهداف مورد نظر در میدان نفتی، تقویت و بهبود ساختار پژوهشکده‌های بالادستی جهت هدایت طرح را از جمله اقدام‌های صورت گرفته در دانشگاه‌های طرف قرارداد با وزارت نفت اعلام کرد. به گفته وی، از دیگر اقدام‌های صورت گرفته می‌توان به شناسایی دانشگاه همکار خارجی، شرکت‌های خدمات مهندسی و دانشگاه‌های همکار داخلی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با آنها به منظور اجرای طرح، راه اندازی دفاتر دانشگاه‌ها در میدان‌ها و استقرار کارشناسان دانشگاهی در آن، همکاری دانشگاه‌های مجری در طرح‌های میدان محور برای تهیه پروپزال‌های مشترک بر روی عناوین یکسان و شبکه‌سازی آزمایشگاه‌های پژوهشی مرتبط در دانشگاه‌ها اشاره کرد.


احمدی اعلام کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده‌سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارتقای جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و دستیابی به رتبه نخست اقتصاد دانش بنیان است. معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نبود نگرش پژوهشی به این قراردادهای بزرگ در برخی شرکت‌های تابعه نفت را از جمله موانع و مشکلات میان دانشگاه‌ها و وزارت نفت اعلام کرد. به گفته وی، شرکت ملی نفت به عنوان یکی از طرف‌های قرارداد، در تعیین و تبیین سیاست‌ها، تدوین برنامه‌ها و هدایت شرکت‌های تابعه برای دستیابی به اهداف قرارداد نقش پررنگ تری ایفا کنند.



  کد خبر : 1489
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :